طرز تهیه شیر برنج

  • ۱۲:۱۲

 

طرز تهیه شیر برنج

شیر برنج از غذاهای مقوی و ساده‌ای است که از گذشته تابحال محبوبیت خود را در میان ما ایرانیان حفظ کرده‌است. می‌توان آن را به عنوان صبحانه، دسر و در ماه‌ مبارک رمضان سر سفره افطاری سرو کرد. در تابستان که مرباها و شربت‌های خوشمزه‌ای از جمله مربای آلبالو،مارمالاد تمشک، انجیر و غیره درست می‌کنیم، می‌توانیم شیر برنج خنکمان را خوشمزه‌تر کنیم. این غذا به خاطر داشتن شیر و برنج منبع غنی از کلسیم و ویتامین B است. طرز تهیه شیر برنج بسیار ساده است  و میزان شیرینی آن بسته به ذائقه‌تان می‌تواند متفاوت باشد.

Image result for ‫طرز تهیه شیر برنج‬‎

مواد لازم برای شیر برنج

    • برنج 2 پیمانه
    • شیر 8 پیمانه
    • شکر 1/2 پیمانه
    • گلاب 1/2 پیمانه
    • هل 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه شیر برنج

در گوناگون همراه ما باشید.

یک پیمانه برنج را از شب قبل شسته و بخیسانید، برنج را به همراه دو لیوان آب در قابلمه ای ریخته و روی شعله گاز قرار دهید ، زمانی که برنج جوشید و آب آن به نصف رسید ، شیر را افزوده و اجازه دهید بجوشد ، وقتی برنج خوب پخته و غلیظ شد گلاب را اضافه کنید و قابلمه را از روی شعله بردارید. شیر برنج را در ظرف پذیرایی بکشید و با گل محمدی تزیین کرده و با شکر سرو نمایید.
 

نکات کلیدی در طرز تهیه شیر برنج

– اگر مایل هستیدشیر برنج زعفرانی داشته باشید همراه گلاب و شکر مقداری زعفران دم کرده اضافه -اگر می خواهید شیر برنج با خامه تهیه کنید در این صورت یک پیمانه از مقدار شیر کم کنید و یک پیمانه خامه را جایگزین آن کنید. – اگر مایل نیستید از شکر استفاده کنید می توانید مقداری نبات در آب جوش (خیلی کم) حل کنید و آن را جایگزین شکر  کنید. – می توان این غذا را هم به صورت گرم به عنوان نوعی پیش غذا یا آش و هم سرد به عنوان دسری ایرانی و سنتی همراه مربا، شیره، عسل، شکر و … در وعده های غذایی تان جای دهید. اگر تمایل دارید شیر برنج رابه عنوان دسر استفاده کنید، می توانید در قالب های گوناگون با طرح های مختلف بریزید و پس از سرد شدن آن را از به شکل قالبی و با انواع شیرین کننده یا پودر دارچین و کاکایو سروکنید، برای این کار قبل از پر کردن قالب، آن را با مقدار کمی روغن چرب کنید(خیلی کم)، یا اینکه می توانید یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین حل شده در شیر یا آب گرم را با شیر برنج زمانی که هنوز داغ است مخلوط نمایید تا بهتر خود را بگیرد که با این روش راحت تر از قالب خارج خواهد شد. . همچنین لازم به ذکر است شیر برنج شباهت زیادی به پودینگ برنج(نوعی دسر غربی) دارد و همخوانی بسیاری با فرنی  دارد و  در بیشتر موارد در کنار هم نیز سرو می شوند. – بهتر است زمانی که شیر را به برنج اضافه می کنید یک یا دو عدد چوب دارچین داخل قابلمه بیاندازید، این کار علاوه بر خواصی که پیش تر برای همراه کردن شیربرنج و دارچین گفتیم عطر مطلوبی نیز به دسر یا پیش غذای شما می بخشد. همراهان عزیز خوشحال می شویم شیر برنج را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی  اینستاگرام با هشتگ شیر- برنج_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.
 
منبع : نمناک

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی