- يكشنبه ۲ آبان ۹۵
- ۱۶:۴۶
تعریف و تشریح ویکیپدیا از واژه رپرتاژ آگهی یا همان رپورتاژ آگهی به شکلی از آگهی گفته می شود که در قالب گزارش ارائه شود. یعنی، مخاطبان رسانه ای تصور کنند که یک گزارش بی طرفه به آنها ارائه می شود، در حالی که آنچه آنها می بینند، می شنوند و می خوانند، در واقع تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آنها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها اضافه شد. به دلیل اعتماد به مخاطبان به رسانه ها،(رپورتاژ) رپرتاژ آگهی ها بسیار موثرند و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی ها تصویب شده و می شود. دیوان بین المللی تجارتدر قانون آگهی های خود که در سال 1997 به تصویب رسانده خواهان مشخص کردن تبلیغات می شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند
مطالب بیشتر را در ادامه مطلب ببینید.
رپورتاژ آگهی راهی مناسب است برای بهبود کسب و کار شما (برندینگ) و همچنین روشی عالی برای بهینه سازی و سئوی سایت شما است. اما رپورتاژ آگهی چیست و چند نوع است؟
رپورتاژ آگهی امروزه یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین انواع تبلیغات در دنیای اینترنت به شمار می رود ، بسیاری از شرکت ها و صاحبان صنایع برای گسترش کسب و کارشان و برندینگ در دنیای اینترنت در صدد هستند محصولات و خدمات خود را به عنوان یک رپورتاژ آگهی یا یک خبر آگهی در سایت های پر بازدید و پر مخاطب منتشر نمایند .
اما رپورتاژ آگهی چیست ؟
رپورتاژ آگهی یک متن برای معرفی خدمات و محصولات یا وب سایت شما می باشد . رپورتاژ آگهی می تواند بر دو قسم باشد . رپورتاژی که برای معرفی محصولات و خدمات ارائه می شود ، رپورتاژ آگهی که برای سئو سایت منتشر می گردد .
اما این دو نوع رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با هم دارند ، در رپورتاژ آگهی برای سئو وب سایت شما برای افزایش رتبه سایتتان در گوگل می توانید کلمات کلیدی بیزینس خود را در رپورتاژ آگهی به سایتتان لینک نمایید این عامل باعث می شود رتبه شما در موتور جستجوی گوگل افزایش یابد .
هدف از رپورتاژ اگهی :
رپورتاژ اگهی اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژه ای که توسط یک گزارشگر خبری نوشته می شود را ترکیب می کند. داستان های ویژه اغلب به ویژگی های بیشتر و خاص تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی می پردازد. بااین وجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ می رسد کنترل کمتری دارید. از طریق پرداخت هزینه ای بیشتر برای فضای اختصاص یافته به مطلب خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا است که شما به طور کامل قادر به اشاره کردن به مزایا محصولات و خدمات یا ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.
- ۱۷۳