تاثیر مو بر زیبایی و چهره ی افراد

  • ۱۶:۱۳

نقش مو در ظاهر افراد

وضعیت مو نقش بسزایی در داشتن اعتماد به نفس و روابط بین فردی و اجتماعی و قضاوت دیگران در برخورد ها خواهد داشت , تا جایی که پاکیزگی , خوش حالت بودن و حفظ سلامت مو و یا برعکس آن , منجر به اثرات غیر قابل تصوری خواهد شد.


از سوی دیگر فقدان این عامل یعنی کم موئی یا طاسی غالبا منجر به ایجاد استرس و فشار عاطفی شدید خواهد شد که فرد را بالاجبار دست به دامن روش های غیر طبیعی مثل استفاده از دارو و غیره که آسیبهای زیادی به پوست و مو می گزارد و بعضا قابل جبران نمی باشد.


یکی از راه های جبران طاسی کاشت موی طبیعی است که سالها مورد تجزیه و تحلیل متخصصین پوست قرار گرفته و کاشت مو تحولات شگرفی داشته بطوریکه نتایج این عمل جراحی سرپایی همانطورکه به طرز شگفت انگیزی طبیعی و زیبا جلوه می کند , تشخیص کاشت مو برای افراد دیگر آسان نخواهد بود ریزش مو میتواند علل مختلفی مثل وراثت , عوامل هورمونی و یا رژیم های نادرست تغذیه و بارداری و شیر دهی و شایع ترین علت آن ریزش موی آندروژنتیک (طاسی با طرح مردانه) است که به دلایل ارثی رخ می دهد که با عمل کاشت موی طبیعی نتیجه بخش خواهد بود در صورتی که موهای پشت سر با کیفیت و تراکم خوبی باشند و دیگر فاکتورهای انتخاب آقایان سن فرد , سابقه خانوادگی و… میباشد.


فرایند کاشت مو به چه صورت است؟

فرآیند پیوند مو با بی حسی موضعی و بدون بیهوشی انجام گرفته و یک عمل سرپایی است و فرد در حین عمل کاشت مو هیچ دردی را حس نمی کند .

یک جلسه کاشت مو حدود 5 الی 3 ساعت طول می کشد، بعد از این جلسه پانسمان مناسبی روی سر فرد گذاشته می شود و فردای آن روز جهت تعویض پانسمان و شستشوی سر باید مراجعه کند و دو روز بعد از عمل می تواند استحمام کند.

به اصطلاح دلمه هایی در محل کاشت تا روز پانزدهم وجود دارد که بعد از طی این زمان از بین خواهند رفت و نباید دست کاری شوند .زمانیکه موهای کاشته شده بعد از دو هفته رشد کنند این امر نشان دهنده ی گرفتن پیوندهاست اما از هفته سوم اکثر موها با وجود زنده ماندن ریشه موها می ریزد و از ماه دوم به بعد موهای جدید شروع به رویش می کند که در ابتدا کرکی شکل بوده و به تدریج از این حالت درآمده و ضخیم می شوند.

در اکثر افراد تعدادی از موهای قبلی فرد در اطراف محدوده ی کاشت نیز شروع به ریزش کرده و محل کاشت برای مدت حدودا” 4 ماه کم پشت به نظر می رسد اما نگران نباشید بعد از پشت سر گذاشتن این مرحله موهای کاشته شده رشد مورد نظر را پیدا می کند و فرد متقاضی به رضایت خود از عمل کاشت دست می یابد. هرچند که تا 6 ماه اول موهای کاشته شده کرکی و نازک هستند اما تا 12 ماه بعد شخص از مو های یکدست و طبیعی و کاملا” پر پشتی برخوردار خواهد شد

تراکاشت مو یا کاشت مو به تکنیک جراحی گفته می شود که در آن ریشه های مو، تک تک از ناحیه اهدا کننده به ناحیه در حال ریزش و یا خالی از مو برده می شوند.

در هر پیاز مو 1 تا 4 رشته مو رشد می کند. امروزه در پیشرفته ترین روشهای کاشت مو، پیاز مو را دست نخورده انتقال می دهند. واما تاریخچه استفاده از بخش هایی از پوست سر که در آن بافتی از پوست سر به همراه منبع اصلی تولید خونش به یک منطقه طاس کاشته شود، به قرن 19 بر می گردد.

روش های کاشت مو 

روش FUT:در این متد بوسیله پانچ از ناحیه بانک مو، که معمولاً از پشت سر و بالای گوشها انتخاب می‌شود، فولیکول‌ها برداشت شده و در ناحیه لازم کاشت می شود .

روش BHT:بجای برداشت مو از ناحیه پشت سر از موهای بدن مانند سینه، کمر، ران، ناحیه شرمگاهی و یا هرجای بدن که بتوان از آنجا مو برداشت کرد پیوند مو  زده انجام می شود.

روش FIT:قاعده این روش از انتقال، میکروگرافت‌های برداشت شده از موهای پشت سر به بخش طاسی سر تشکیل شده است.ویکیپدیا

 با کاشت موی طبیعی می توان تراکمی شبیه تراکم موهای کاملاً طبیعی (خدادادی) ایجاد کرد

در کاشت موی طبیعی شکاف های بسیار ظریفی برای قراردادن گرافت ها در پوست منطقه طاس ایجاد می گردد. اگر این شکاف ها خیلی به همدیگر نزدیک باشند پوست بین آنها پاره شده و دو شکاف کوچک تبدیل به یک شکاف بزرگ می شود که چیز مطلوبی نیست. لذا مجبوریم یک فاصله حداقلی را رعایت کنیم. فاصله فوق حدود 3-2 برابر فاصله بین موهای با تراکم عادی بوده و به همین نسبت همیشه تراکم موهای کاشته شده در جلسه اول کمتر از تراکم موهای عادی است. 

کاشت موی طبیعی سرطان زا است

این مسئله به هیچ عنوان صحت ندارد و اصولاً ماهیت انجام کار در کاشت موی طبیعی طوری است که هیچ ارتباطی با عوامل سرطان زای پوست ندارد. مهمترین عوامل دخیل در سرطان پوست عبارتند از: ژنتیک، برخی مواد معدنی مثل آرسنیک و سیلیکون، اشعه آفتاب، هیدروکربن های کارسینوژن و بعضی از بیماری های ارثی.


تصورات غلط در رابطه با کاشت مو

  • ۱۳۲۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی