بهترین خمیر پیتزا ساده و بدون روغن با آموزش مرحله به مرحله و تصویری

  • ۱۱:۲۶

بهترین خمیر پیتزا

مواد لازم

خمیر پیتزا

 

۳/۴ پیمانه آب ولرم 

۱ قاشق چایخوری مخمر خشک فعال

۲ پیمانه آرد همه کاره، به اضافه مقداری در حد نیاز

۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری نمک

وسایل لازم

همزن کاسه ای با قطعه خمیرگیر، یا یک کاسه متوسط و استفاده از نیروی بازو قاشق بهم زدن پلاستیک سلفون یا پوشش برای کاسه

دستورالعمل خمیر پیتزا ساده

۱. مخمر را در آب حل کنید. آب را درون کاسه همزن یا کاسه مخلوط بریزید. مخمر را روی آب بپاشید و اجازه دهید بماند تا زمانی که مخمر حل شود، حدود ۵ دقیقه.

خمیر پیتزا

۲. با آرد و نمک قاطی کنید تا خمیر شکل بگیرد. آرد و نمک را اضافه کنید. با قاشق بهم بزنید تا زمانی که یک خمیر آردی و ناصاف شکل بگیرد. ۳. خمیر را به مدت ۵ دقیقه ورز دهید. با استفاده از قطعه خمیرگیر روی همزن ثابت یا بوسیله دست روی کابینت خمیر را با سرعت متوسط ورز دهید تا یک خمیر صاف و کمی چسبناک شکل بگیرد که به هنگامی که آن را با دست سوراخ می‌کنید به سرعت به حالت قبل بر می‌گردد، حدود ۵ تا ۸ دقیقه ورز دهید. اگر خمیر به کاسه یا دستانتان مثل آدامس می‌چسبد یک قاشق غذاخوری آرد در یک لحظه اضافه کنید تا زمانی که کار کردن با آن آسان شود تا حد امکان از افزودن آرد اضافی خودداری کنید.

خمیر پیتزا

۴. گزینه۱-خمیر را بیرون بگذارید. اگر عجله دارید، مرحله ور آمدن را کنار بگذارید و خمیر پیتزا را همان لحظه استفاده کنید. این کار یک پیتزا با خمیر نازک با مزه‌ای شبیه به کراکر به شما می‌دهد. ۵. گزینه ۲- اجازه دهید خمیر به مدت ۱ تا ۱ و نیم ساعت ور بیاید. اگر برای درست کردن پیتزا برای همان روز برنامه ریزی کردید، پس بگذارید خمیر پیتزا ور بیاید. یک کاسه تمیز را با کمی روغن چرب کنید و خمیر را داخل این کاسه بگذارید. کاسه را با پلاستیک سلفون یا حوله آشپزخانه بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر ور بیاید تا زمانی که دو برابر اندازه اولیه شود حدود ۱ تا ۱ و نیم ساعت.

خمیر پیتزا

۶. گزینه ۳- خمیر را در یخچال نگهدارید. اگر دارید برای درست کردن پیتزا در چند روز آینده برنامه ریزی می‌کنید، کاسه را با سلفون یا یک حوله آشپزخانه بپوشانید و در یخچال بگذارید. اگر زمان دهید اجازه دهید ور بیاید، اجازه دهید ور بیاید برای حدود نیم ساعت قبل از آنکه بخواهید همه چیز را به حالت عادی برگردانید، حداقل حدود نیم ساعت قبل آن را بیرون بیاورید.

خمیر پیتزا

۷. فر را برای پختن آماده کنید. اگر خمیر شما در یخچال بود آن را از یخچال خارج کنید و بگذارید در حالی که فر گرم می‌شود خمیر روی کابینت گرم شود یا دو ساعت قبل از اینکه خمیر بپزد بگذارید کاملا به دمای اتاق برسد. یک توری را در سومین طبقه فر از پایین قرار دهید. سنگ پختن فر یا سینی را روی توری بگذارید. فر را خیلی خوب با حداکثر حرارت داغ کنید یا حداقل دمای ۲۳۰ درجه سانتی گراد.

خمیر پیتزا

۸. پیتزاها را آماده کنید. خمیر را دو قسمت کنید و یکی از نصفه‌های خمیر را با وردنه یا کف دست پهن کنید تا دایره‌ای به قطر ۱۰ اینچ داشته باشد.

خمیر پیتزا

خمیر گرد را به یک سینی آردی یا پشت یک سینی یا سینی با کاغذ مخصوص فر انتقال دهید. روی آن را ۱/۴ پیمانه سس، مقداری پنیر و مواد دیگر بریزید. (ریختن مقداری پنیر قبل از مواد دیگر باعث می‌شود مواد به خمیر پیتزا بچسبند و پس از پختن از آن جدا نشوند).

خمیر پیتزا

خمیر پیتزا

۹. پیتزا را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بپزید. پیتزا را به فر و روی سنگ فر یا سینی فر بگذارید. آن را بپزید تا زمانی که پنیر ذوب شود، خمیر طلایی شود و شما یک کمی خمیر نیم سوز در بالا و لبه های آن ببینید یعنی حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه. زمان پخت بسته به درجه حرارت اجاق شما تغییر می‌ند و پیتزا را نازک یا ضخیم می‌کند. ۱۰. خنک کنید و بخورید. پیتزا را به یک تخته برش انتقال دهید. بگذارید پیتزا به حدی خنک شود که موقع خوردن دهان شما را نسوزاند. در همین زمان نصفه دیگر خمیر را بپزید.

خمیر پیتزا

نکات آشپزی مربوط به خمیر پیتزا

فریز کردن خمیر پیتزا: پیتزا را می‌توان به مدت ۳ ماه در یخچال فریزر نگه دارید. برای استفاده ۱۲ ساعت قبل از زمانی که می‌خواهید آن را بپزید، خمیر را در یخچال بگذارید.

منبع: مجله قرمز

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی